علی فرهی

یادداشت ها، نظرات و علاقه مندی ها

علی فرهی

یادداشت ها، نظرات و علاقه مندی ها

برای استاد محمدرضا حکیمی

دوشنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۱۳ ق.ظ


حدودا بیست سال پیش با ترجمه زیبای مرحوم احمد آرام بر دایرة المعارف الحیاة با بزرگ مرد فقید استاد محمدرضا حکیمی آشنا شدم. الحیاة اثری ارزنده، جالب و تلاشی دلسوزانه برای جامعه اسلامی و حاصل بخش مهمی از عمر مولف آن است.
اما برای من جالب تر از آثار مرحوم حکیمی ویژگی های شخصیتی ممتاز اوست که او را در دوران معاصر در نظرم کم نظیر می نماید؛ از میان این دریای عمیق و صفات ممتاز آن عزیز سفرکرده صرفا به یک نکته بسنده می کنم:

انطباق رفتار و باور

انطباق رفتار آدمی و باور های او نشان دهنده سلامت روان اوست؛ در دورانی که بر خلاف انتظار اولیه جامعه و خواص از دروغ و ریا به شدت رنج می برند زندگی انسان هایی چون آقای حکیمی خود حیات بخش و امیدآفرین است.
زیست آقای حکیمی برای جامعه درس صداقت و اخلاص و تلاش در راه باور و عقیده بود.
یقین دارم چنین خصوصیاتی میراث بزرگانی چون مرحوم استاد محمدرضا حکیمی برای نسل ما و آیندگان خواهد بود.


خداوند او را مورد رحمت ویژه اش قرار دهد و با اولیائ الهی محشور کند.


پی نوشت:
1.من دیدگاه مکتب تفکیک که مرحوم آقای حکیمی مروج آن بودند را قبول ندارم.
2.تصویری که ایشان از برخی مخالفان مکتب تفکیک به دست می دهد در مواردی صحیح و دقیق نمی دانم و  با اصل حقیقت طلبی منطبق نمی یابم.
3.این اختلافات چیزی از ارادت من به آن عزیز فقید نمی کاهد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی